CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 19, 2012

CUTI-CUTI KE BANDUNG YUK!

subhanallah...cantik kan awan..
Holaa..aku nak story sket about my journey to Bandung,Indonesia on 9 march 2012 bsame rombongan sekolah SBPIBR..mule2..aku bertolak dari umah dalam kul 5..hoho..tapi..tunggu punyer tunggu..kul 6.30 baru bas sampai..huk2..hampeh tahap cipan nak branak..ahak2..ambe bukan maen laju berciap coz takot tertinggal bas hoho..then..btolak la kitorang ke KL…huhu..dalam bas punyer la sejuk..tahap sel darah merah pun bleh beku woo..haha..so..tido la aku ngan ma tcayang berpelukan cam dalam citer Romeo n Juliet..romantik gitu! Hek2…kitorang sampai kt TLCC dalam kul 4 pagi..


ni mase kat airport Jakarta
            Hurm..flight kitorang dalam kul 7 pagi..hoho..satu benda aku xsuke bile duk dalam Air Asia uw..hoho..sempit sangat r..rapat lutut ambe kat seat depan..huk2..merana 2 jam..p xla merana sangat haha..coz dalam flight ambe tido x bangon2..nsib baek yang duk kat sbelah ea abang aku..wape kali xtau ambe terhantok kepala kat bahu dye..haha..bile aku tsedor je..abang aku dah tengok semacam je..ngeh2..urm..dalam kul 9 gak r..kitorang sampai kat lapangan terbang..urm…hehe..lupe pe name airport tu..hoho…p yang pasti kat Jakarta la..

tengok abang aku buat muke..
            Ni part yang aku xtahan..hoho..ingatkan nak ke Bandung tu dekat je..huh..ropenye..dekat 4 jam kitorang kena naek bas sbelum sampai kat Bandung..eh lupe plak..kitorang ade pemandu pelancong tau..name dye Aseh..aku panggil Abang Aseh..haha mude agi..comey..ade lesung pipit..haha cam Eny..hik3 se agi yang xbez..bas yang kitorang naek uw punyer la kecik cinonet..hoho…sendat ase nak duduk..

ni la nasi padang..best!
            First destination kitorang is..ke sebuah restoran nasi padang yang leh tahan r famous kat Bandung (reka je..hek2) nasi padang best tau..walaupun tiap2 lauk tu diletak dalam pinggan yang keciknye taraf baby makan..p ade banyak jenis tau..xhabis pun aku makan hoho banyak sangat..hmm..satu yang aku xlah lupe..pas makan uw aku sakit perut tahap memulas cam spin dalam washing mechine..hehehe…dekat stengah jam r aku duk dalam tandas kat restoran uw..merata mak aku cari haha..ingat anak dara dye ilang la tu…haha..dont wory la..xde agi aku tsangkut ngan mamat hendon eh…

            Next,kitorang ke hotel penginapan kitoarang iatu Hotel Adrella…bez hotel ni…hiasan dalaman pun cun woo…nice landskap…p ambe xsempat nak amik gambar hehe


aku pun xtau khazanah ape ea
            Kitorang diberi mase slame satu jam untuk rehat n bciap untuk JALAN-JALAN CARI PASAL di kota Bandung…hoho…yang paling syoknye..cikgu2 tu la..hoho…duet yang asalnye cume  rm300 leh jadi 1juta…hak3..jutawan segera lake sowang2..aku pun jadi kaye gak..coz mak aku bagi kat aku 600000 rp..hehe kaye la tu..kat Malaysia ea blum tentu aku leh pegang duet ratus2 ribu..haha..haa..tempat pertama kitorang pegi is..toko Levis..peeergh! sape2 yang minat Levis uw sesuai sangat la datang cini…p aku xminat sangat pun..pe paling menarik bagi aku..hiasan dalaman kedai tu..fulamak…cun melecun beb! Xcaye..tengok r sndiri…

dalam kedai Levis ea
            Hmmm…satu benda yang aku rase lah dijadikan pengajaran r untuk kite…rakyat kat sane ea kire hidup susah r kebanyakannye..hmm..diorang ni cam ade persatuan sendiri tau..n diorang akan same2 jual barang2 cam keychain..kain..baju..cenderamata..n banyak agi la..p satu je yang aku xtahan..strategi diorang..diorang akan serang pelancong2 lua ea supaya beli barang2 diorang hoho..lau korang rase xmau beli..baek diam je..lau x..memang jenuh r diorang akan pujuk kite sampai tangkap leleh..haha..p korang kena pandai tawar-menawar la..coz..Abang Aseh cakap..diorang ea beli barang2 uw dengan harga lelong je..tapi jual ngan harga tinggi..so..kena buat jual mahal sket sampai la diorang bagi harga yang btol2 murah..hek2..strategi supaya duet xcepat habis kat sane..ngeh3…pahtu..kitorang gi makan kat….restoran Karamba..hoho..memang best..makanan kat cini cam kat tempat kite uge..hoho..
           
sronok dengar dye nyanyi..hak2
            On the way nak balik ke hotel..best sangat haha..ade sorang laki ni tibe2 masuk dalam bas skali..aku ingatkan nak tumpang..hek2..rupe2nye..die cari makan..dia pegang gitar n maen harmonika..wohoo..bez tau..macam2 lagu dye nyanyi..haha..tapi..se r..suara xbest sangat hehe..tapi kitorang sumer layan je..pah habis dalam 5 buah lagu..kitorang pun hulur2 la duet..hoho..owang indon ea memang pandai cari makan kan? Kan? Kan? Pahtu..kitorang pun balik hotel..aku tido memang xsdo diri..hak2..penat la konon…


            For the next day..kitorang gi lawat sekolah Menengah Agama Negeri 2..sekolah diorang memang superb! Macam2 kemudahan ade..ni kat bawah ea aku nak tunjuk ape yang ade kat skolah tu..

ni kat ruang kraftangn..
beg dari plastik gula2..
          Pastu..kitorang ke sekolah Menengah Pasundran..dekat je ngan sekolah tadi tu..jalan kaki je hehe..exercise di pagi hari..fuuh..kitorang disambut cam anak raje je..hek2..ciap ade kalung2 bunga agi..hoho…yang paling syok..ade persembahan angklong..tarian n nyanyian..memang best!

penyambut tetamu

persembahan nyanyian..ganteng2 sih..haha

persembahan angklong

tarian dengan muzik jawa


            Lepas tu..kitorang gi makan nasi timbale..kat restoran ape ntah..beso cam muzium..haha..xcaye?? g la tengok..haha

            Pahtu..kitorang gi Pasar Baru..hoho..ala2 kedai payang r tapi lagi advance..coz ciap ade lif n tangga bergerak agi haha..ade tujuh tingkat tau..aku ikut ma je..hehe duet xbanyak ekpon nak jalan sorang2..agipun..bahaya..kat sane ramai pencopet..so bagi pempuan2 yang berminat nak ke pasar baru..korang pegang la handbag korang tu baek2 ek..aty2 tau.. >.<

            Kitorang round kat citu sampai magrib..haha shopping habis..tu pun aku ngan ma baru gi sampai tingkat tiga..hoho..xlarat da ase..balik je kat hotel..aku ngan ma lembek daa..tido trus due2..

            Haaa..ari ketiga is the best in my life..kitorang di bawa ke Tangkubang Perahu..tempat kawah gunung berapi..ye cam Cameron Highlands r tapi kat cini agi sejuk..lau skali angin dating..ade je yang terbang tau..hahaha..tengok r gambar2 ea..hehe..nak kasi korang jeles…

with my brother!
lihatlah dunia..hahaha

sejuk...sejuk...
kawah ngah berasap tu..takot ambe


            Then..kitorang ke kedai batik jawa..hehe..cikgu2 ni ingat harga batik jawa ea xlah mahal sangat..haha..sampai je sane..peeeerh! berjuta2 rupiah harga dia..hoho..masuk xsampai 10 minit..trus blah..xde rase nak beli pun..batik Malaysia jauh agi lawa tau..lepas tu..kitorang ke pasar baru for the second time..hoho..kali ni..aku n ma jelajah sampai ke tingkat tujuh..ingat nak cari tali pinggang lelaki2 sejati dalam family aku tu p xjumpe..hehe…so..kat citu kitorang juz cari baju2 anak sedara aku..

            Hmmm..last skali..kitorang ke Cibaduyut..hoho..tempat barangan kulit..so for those yang suke barang kulit..korang gi r kat sane…memang sepanjang jalan tu jual barang kulit..urm..kat citu kitorang cari tali pinggang unutk teruna2 idaman bini masing2 uw…haha…termasuk la……hehehe….

            Hari keempat..last tempat kitorang gi..kedai kek lapis Kartika Sari …ma juz beli kueh ape ntah..sekotak..hoho harga mahal la kat citu..huhu..pahtu kitorang trus ke airport bandung…da tibe mase nak balik da..uhuk2…kitorang naek flight dalam kul satu petang…hohoho….xsabar nak balik tapi..sayang nak tinggal bandung haha…sampai je kat TLCC..kitorang dijemput oleh bas yang memang sejuk tahap beku uw..huk2…merana la aku n ma sampai ke pukul lima pagi keesokkannye…. >.<



2 comments:

EnyZahra said...

Seronaknyer sara!!!~ *jelez i*

adrianiku said...

APARTMENT @ BANDUNG : PLEASE CLICK : http://kya-apartment-bandung.blogspot.com


1 CAR TOYOTA AVANZA 2013 FOR 2-5 PAX

PAKET MURAH PROMO "1" : RP 390.000 / 122 RM/ USD 32.5
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET

PAKET MURAH PROMO "2" LEMBANG AREA : RP 425.000 / 133 RM / USD 35.5
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA + LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA


PAKET MURAH "3" CIWIDEY : RP 525.000 / 165 RM/USD 43.75
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "4" GARUT : RP 700.000 / 219 RM / USD 59
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "5" JAKARTA - BANDUNG : RP 775.000 / 235 RM / USD 77.5
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "6" JAKARTA TOUR: RP 575.000 / 180 RM / USD 50
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> EXCLUSIVE ENTRANCE FEE TICKET TOUR + MEALS


NEED APARTMENT
NEW PAKET CARS + APARTMENT = RP 890.000 NETT
INCLUDE :
> STAY FOR 2D/1N GATEWAY AHMAD YANI BANDUNG
> 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N
> FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO APARTMENT
> PLUS BREAKFAST FOR 4 PEOPLE

WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

CALL OR TEXT : +62 8213 97 313 88
whatsapp : +62 8213 97 313 88
ym : adriani_ku@yahoo.com
email : adrianiku@gmail.com
blog travel : http://sopirdibandung.blogspot.com/
blog apartment : http://kya-apartment-bandung.blogspot.com
web travel : www.kya-travel.com
PIN BB : 28914414 / aul
facebook : adriani_ku@yahoo.com
twitter : @supirbandung
LINE : +62 8213 97 313 88
cp : aulia

Post a Comment