CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 16, 2012

ANTARA AKU DAN DIA...


aku selalu terpikir...kenapa manusia cepat sangat berubah?? hmm..kita terlalu cepat dipengaruhi keadaan sekeliling..sampaikan kita dah mula tak jadi diri sendiri...hmm..macam tu la aku sekarang..aku xleh nak sesuaikan diri dengan keadaan baru hingga aku susahkan orang yang aku sayang...walaupun tanpa niat...



ade orang pernah cakap kat aku...kita xboleh terlalu pengtingkan diri sendiri...perasaan orang lain perlu diutamakan...tapi...siapa pulak yang nak amik tau pasal perasaan kita??? xguna kita berkorban untuk orang lain sedangkan hidup kita sendiri yang terseksa! kadang-kadang...aku menangis..fikirkan hati sendiri...aku cuba pendamkan rasa sakit hati...marah...terkilan...tapi...hmm....bila-bila masa pun boleh meletup...ciap lava agi kuar..hehe...


aku tau...kesabaran itu tiada had..tapi manusia tu sendiri yang membataskan kesabaran dia sendiri...aku..bukan la sape2...aku cume sorang hamba..yang terlalu banyak kelemahan...hingga aku tak sedar...hati orang yang paling aku sayang..terluka....huuuh...kenapa semua ni jadi kat aku??


memang...tiap perhubungan..tak kira persahabatan..keluarga...and kekasih...pasti akan diuji walau hanya dengan sekecil-kecil ujian....xdipanggil kehidupan kalau x diselangi dengan cabaran dan dugaan..tapi...aku xsanggup nak lalui semua tu...terlalu menyakitkan...apatah lagi bila terlintas untuk lepaskan insan yang aku sayang jauh dari hidup aku...walaupun pada hakikatnya...aku terseksa tanpa dia...


setiap perkara yang berlaku...ade sebabnya...tapi aku tau..perasaan yang ade dalam hati aku untuk dia..bukan atas dasar pape..tapi sebab...dia adalah dia..huhu..korang paham x?? means..kalau dia tu orang lain..mungkin perasaan tu tak ade....n aku pasti...aku sayang dia...sangat2!



antara...aku.....dan...dia.....

1 comments:

Ana IsariM said...

Kadang - kadang kita dididik dengan ujian
Yang membantu mematangkan diri
Yang membantu melonjakkan keupayaan diri
Semua yang berlaku tersirat 1001 hikmah
Sesungguhnya, sabar itu cantik...^^

Post a Comment