CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 25, 2012

KATA-KATA DIA..




Dia pernah cakap kat ana.
      Kita hidup jangan bergantung pada sejarah yang dah tercatat dalam kisah silam sebab benda dah jadi..kita takkan dapat putar balik masa. Kita boleh jadikannya iktibar tapi jangan jadikannya halangan untuk kita hadapi masa depan.

 
Dia pun pernah bagitau.
      Kita ni manusia..memang tiada yang diciptakan sempurna.sebab tu la kita perlukan seseorang untuk lengkapi kekurangan yang kita ada tapi kita pun kena bersedia..untuk lengkapi hidup orang lain. Memang tiap manusia ada kelemahannya tapi kadang2 kelemahan tu la yang membuatkan orang tu nampak unik di mata orang lain.

 
Dia ada pesan..
    Try to open your mind. Cuba untuk faham orang sekeliling. Letak diri kita kat tempat diorang..baru kita boleh sama2 rasa susahnya diorang. Sekarang mungkin kita tak rasa lagi..tiap orang kan berbeza. Who knows..you’ll through the same thing in future.


Selalu jugak dia cakap..
      Tak semua benda yang kita nak..kita akan dapat. Anggaplah tu sebagai ujian..n kalau kita dapat..itu nikmat. Kita memang boleh rancang semua benda..tapi Allah yang tentukan segalanya.



The favourite is..
   Cinta bukan sekadar..berbual dan berjumpa. Dalam Islam..cinta tu amanah,kehormatan,penjagaan,kasih sayang,ketegasan dan komitmen. Bila kita mencintai,kita perlu amanah dalam pertuturan dengan dia..kita perlu menjaga dosa dan pahala dirinya..kita perlu menyayanginya dalam batas2 syariat…kita perlu bertegas jika dirinya cenderung berbuat dosa dan..yang paling penting..cinta perlukan komitmen yang tinggi..

P/S: ANA TAHU..DIA MESTI TERSENYUM BILER BACER ENTRY NI..HEHE

0 comments:

Post a Comment