CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 12, 2012

TITIPAN DOA BUAT AKU DAN DIA..


Ya Allah...
seandainya telah Engkau catatkan
dia milikku..tercipta untukku
satukanlah hatinya dengan hatiku
titiplah kebahgiaan antara kami
agar kemesraan itu abadi
Ya Allah..Ya Khalid..
seiringkanlah kami melayari hidup
ketepian yang sejahtera & abadi
tapi..Ya Qayyum..
YA Rabbi yang maha mengetahui hati ini
seandainya Engkau telah takdirkan
dia bukan milikku
bawalah dia jauh dari pandanganku
luputkanlah dia dari ingatanku
dan peliharalah aku dari kekekcewaan
serta..
berikanlah diri ini kekuatan untuk melontar
bayangannya jauh ke dada langit
hilang bersama senja nan merah
agar aku tetap bahagia
meskipun bukan bersama dirinya..

 dan ya Allah..yang tercinta
gantikanlah yang telah hilang
tumbuhkanlah yang telah patah
walau tak sama dengan dirinya
Ya 'Alim..Ya Aziz..
sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
untukku adalah yang terbaik
meskipun sedikit menyakitkanku
namun pasrahkanlah aku
keraba Engkau Maha Mengetahui
apa yang terbaik buat hamba-Mu
Ya Allah..
cukuplah Engkau sahaja yang menjadi
pemeliharaku di dunia & akhirat
dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini
jangan Engkau biarkan aku sendiri di dunia ini
mahupun di akhirat kelak
juga jangan Engkau menjuruskan aku
ke arah kemaksiatan & kemungkaran
maka Engkau kurniakanlah aku
pasangan yang beriman
agar aku dan dirinya
dapat bersama-sama membina
kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai
dan kurniakanlah kami
keturunan yang soleh & solehaha
Amin Yarabbal Alamin...

0 comments:

Post a Comment